Chciałbym w tym temacie poruszyć temat obecnych topowych petów.
Gram od ponad pół roku i od dłuższego czasu kusiła mnie dyskusja na ten temat.
Chyba każdy wie, jakie były dotąd najlepsze pety i co one znaczyły. To wyrosło z zaledwie dodatku do EQ za czasów kiedy najlepszym petem był fenek czy arra do podstawowego elemtnu pvp.
Ale szczególnie widoczne to jest na poziomach 1-180, a tym bardziej na przedziale 95-135.
Niestety, wielu graczy posiadających już postaci 250+ tworzą sobie konta z postaciami 95 czy 135 z petami typou Razador, Pająk, Jaś i powodują frustrację nowych graczy, zamiast walczyć z równymi sobie na 250 poziomie.
Niestety, ale te pety obecnie bardzo często rozdają karty w pvp. Można mieć lepsze eq, ale i tak taki delikwent z takim petem nas wymiecie, jeśli sami nie mamy takowego peta albo EQ klasowego.
A kto jest w stanie sobie pozwolić na takiego peta zaczynając grę od zera? To jest ponad 30kb w przeliczeniu na bryłki. Nowy gracz nie uzbiera na coś takiego, a tym bardziej, gdy gracze posiadający już tego peta na to niezbyt pozwalają. Zatem pozostaje tylko IS, a to zniechęca nowych graczy do gry. Powiedzmy sobie szczerze - obecnie początki gry na serwerze Virtual.mt2 to droga przez mękę, między innymi przez te pety, a raczej graczy z nich korzystających.
A teraz przechodzimy do sedna tematu - nowych petów. Jakby Razadory i Jasie były za słabe, to ostatnio z tego co się dowiedziałem wprowadzono pety (Smok, Bazyliszek) dające ZALEDWIE 1kk HP i kosztujące JEDYNE 80 czy 90 kb. I to już jest absurd. Nawet przy średnim EQ posiadanie takiego peta to niemalże nieśmiertelność czy "God mode on" jak kto woli. Pozwolić sobie mogą na niego tylko bogacze grający kilka lat i... jegomoście z grubym portfelem. A co na to nowi gracze? Oni nic na to nie mogą poradzić.