Siema, wbiłem na serwer po pewnej przerwie, ulepszam sobie ekwipunek ale coś jest nie tak
Wstęp:
Po pierwsze: serwer zaczyna przypominać sektę. Nie ma żadnej reklamy, promocji. Na przestrzeni lat marketing w mediach zmienił się diametralnie i można zrobić dobrą reklamę małym kosztem (np. tiktok, youtube shorts)
Dlaczego trzeba zrobić promocję? Serwer umrze? Nie, serwer przeżyje ale zostaną na nim same osoby z schizofrenią paranoidalną i cała rzesza masochistów gotowych latać mapy po 16h dziennie tylko po to żeby uzbierać więcej łez z zorda i ich nie sprzedać. Ważne że somsiad nie będzie miał ich więcej.
Drugie co rzuca się w oczy to stara gwardia serwera która przy każdej okazji umilenia rozgrywki nowym graczom tłumaczy się: "MI NIKT NIE POMAGAŁ". Przypomnę starszym graczom że na serwerze nastąpiło bardzo dużo zmian Przykład? Proszę bardzo:
- Na serwerze nie było tyle ulepszaczy bestii (ulepszacze na KD), dzięki czemu był sens na robieniu ich i zarabianiu z tego
- Większy drop ości (teraz osoba za 140 poziomem nie jest w stanie samemu zrobić EQ, muszę bulić za ości)
- Było więcej graczy, rynek tętnił życiem i dało radę zarobić na oponkach sprzedając kd +7 itemy do biologa
A to tylko kilka przykładów
Cel promocji serwera: zwiększenie ilości graczy!
a co za tym idzie:
- Większa cyrkulacja ulepszaczy
- Więcej wejściówek na mapy na rynku
- Będzie sens robienia EQ PVP
- Pojawienie się większej ilości itemów na EXP dla 140-200 (co rzutuje potem na robienie EQ dalej)
- Większa cyrkulacja graczy 255/135
- Większa ilość osób która będzie mogła ulepszyć serwer (rzucić propozycją)
Aktualnie jesteśmy w sytuacji w której jak 2/3 osoby robią broń do EXP na 240 lvl to zaczyna brakować pochodni z warowni xD
Jeszcze 2-3 lata temu dało się zobaczyć grupkę kilku osób kopiącą rude białego złota w M1 tylko po to żeby ulepszyć EQ bestii i kuć je dalej, teraz wydaje się być tam całkowita pustka. Kiedyś zbierały się grupy graczy na oponkach tylko po to żeby odbić spota.
Gildia "Marble" jest na 4 miejscu na topce od 6 lat (sam brałem udział w ostatniej wojnie tej gildii na 135 lvlu). Nikt już nie robi wojen gildii, bo nie ma kto z kim się bić
Od tych kilku lat sporo rzeczy zmieniło się na plus na serwerze np. drop szkat ryb, system łowienia balans niektórych klas ale niestety nie rozwiązało to problemu z ilością graczy na serwerze.
Podsumowując, jest to prośba i propozycja. Dość ogólna ale chyba porusza najważniejsze kwestie naszego community.
Teraz opiszę rzeczy o których chciałbym podyskutować. Proszę o merytoryczne wypowiedzi.
Jeżeli nie potrafisz podać żadnych argumentów to możesz mnie cmoknąć w brązowego glejta.
Propozycje (poza reklamowe):
1. Pokazanie procentów na crafting u NPC (np. kd/barwniki/bojowniki):
Jest to fajny dodatek, ponieważ aktualnie tworząc danych przedmiot, nie wiemy czy jest szansa na spalenie go.
Jest to problem, bo jeżeli przyjdzie nowy gracz to skąd może oszacować cenę danego przedmiotu, bez wiedzy jakie ryzyko niesie za sobą stworzenie go? A może taki gracz nie chce ryzykować? Może zniechęci go ten jeden szczegół na serwerze?
Człowiek chce pograć w metina a nie w wikipedie xD
2. Npc/ranking gdzie można sprawdzdzić TOPkę map wylatanych w danym dniu:
Propozycja Quality of Life ale myślę że byłby to miły dodatek dla wyższych poziomów (Może pomóc w oszacowaniu najbardziej opłacalnych map). Temat totalnie do obgadania.
3. Uzupełnienie wikipedii o drop z przedmiotów które zostały dodane (oraz olane). Np. szkata petsów:
Aktualnie dużo bosów nie ma podanego % dropu na dany przedmiot, a są szkatułki gdzie nawet nie ma rozpisanego dropu! Na uj mnie ten kaktus?
4. Dodanie mapy na której liczyłaby się współpraca, rozwinięcie komunikacji i społeczności (np mapa na której wymagane jest pt 4 klas i są misje):
Taka mapa zmusi graczy do współpracy, do zakładania innych postaci niż wojownik i ninja oraz będzie czymś miłym.
Miałem na myśli mapę która byłaby podzielona np na 4 niepołączone ze sobą segmenty, na których gracze mieliby wykonywać osobno zadania (np na czas) w celu ukończenia danego etapu i zbicia bossa.
Temat do bardzo obszernej dyskusji.
5. Szkatułka nowych rud:
Pomysł prosty, jeżeli nie przybędzie nowych graczy to raczej jedyny sposób na zwiększenie rud na serwerze
Nawet jeżeli przybędą gracze i ożyłoby PVP to istnieje duża szansa na odejście niektórych z nich z powodu kopania rudy przez 12h tylko po to żeby spaliło ci broń 8 razy (8 to i tak łaskawie) z rzędu xD
Analogicznie do szkatułek ryb.
6. Dodanie mapy z limitem wejść na dobę
Poprostu dodać mapę z limitem 1 wejście na dzień dla danego gracza. Prawdopodobnie mapa byłaby celowana w wymaksowane postacie.
Przez wprowadzenie takiego ograniczenia, można dodać drop kart resetu czasu na ten dungeon.
Skutek będzie prosty: Postacie ze słabszym ekwipunkiem będą dropiły karty resetu np z ww/waro/zbrojo, a skoro jest pyszny i soczysty zordzik mniam (albo mroczny dragon latany hobbistycznie) to wymaksowanym postaciom nie będzie chciało się chodzić na te mapki
Jeżeli coś co napisałem jest mało zrozumiałe, to chętnie objaśnię (post napisany dośc późno)
To chyba wszystko jak narazie, kilka pomysłów podrzuciłem bo wiem że były one zbyt hmm.. rewolucyjne(?) jak na OBECNE STANADRDY serwera.
Edited by RainFly, 10 May 2023 - 21:09.